ponedjeljak, 17. listopada 2016.

Novoimenovani kardinal Cupich: „Moje tumačenje pobudnice Amoris laetitia jest tumačenje pape Franje“



Borba oko tumačenja: nadbiskup Cupich izjavljuje da zastupa isto tumačenje pobudnice Amoris laetitia koje zastupa i papa Franjo koji opet kaže da zastupa isto tumačenje pobudnice Amoris laetitia koje je kardinal Schristoph Schönborn zastupao 8. travnja 2016. u Rimu...

(Washington) Budući kardinal, Blase Cupich, čikaški nadbiskup, izjavio je u jednom intervjuu da je njegovo tumačenje kontroverzne posinodske pobudnice Amoris laetitia „isto kao i kod pape Franje“.

Od progresivnog autsajdera do najutjecajnijega crkvenog kneza

Msgr. Cupich nije bio 2014. godine samo biskup malene biskupije Spokane u državi Washington, nego i progresivni autsajder u Američkoj biskupskoj konferenciji. Pa ipak, ili možda upravo zbog toga, kako kažu promatrači, papa Franjo imenovao ga je čikaškim nadbiskupom, a to je jedna od najvažnijih biskupskih stolica na svijetu. Otada Argentinski papa svoje povjerenje daje Blasu Cupichu koji treba episkopat u SAD-u dovesti na Bergogliovo usmjerenje ili barem treba biti dosadni trn u tijelu jednog donedavno prilično kompaktnog episkopata.

Pošto američki biskupi nisu birali Cupicha kao sinodskog oca za Biskupsku sinodu o obitelji zbog njegovog liberalnog usmjerenja, papa Franjo osobno ga je imenovao.


U prošlu nedjelju poglavar Katoličke Crkve objavio je da će Cupicha 19. studenoga odlikovati kardinalskom čašću. Dvojica dijecezanskih biskupa SAD-a primit će purpur. Među njima nema nijednog „konzervativnoga“ koji u papinskoj pratnji nisu manje provikani od „tradicionalista“.

Cupich je dokazao da je „dostojan“ papinskog povjerenja i pokazao se u Chicagu i u Rimu kao zastupnik „novoga milosrđa“. Katoličke online dnevne novine Nuova Bussola Quotidiana pisale mu o „ludilu Papine osobe od povjerenja“. Mislilo se pri tome na Cupichevo naglašavanje „subjektivne savjesti“.

„Nedodirljiva“ subjektivna savjest

„Novo milosrđe“, ondje gdje dođe u proturječje s tradicionalnim crkvenim naukom, njemu suprotstavlja „osobnu savjest“.

Dana 18. listopada 2015. nadbiskup Cupich ponovio je ovu staro-progresističku tezu pred novinarima kako bi protumačio svoju potporu pripuštanju rastavljenih ponovno civilno vjenčanih sv. Pričesti: „Kada ljudi dospiju do odluke savjesti, onda je naša zadaća njima pomoći da nastave s hodom i da to poštuju. Savjest je nepovrjediva i moramo poštovati ako oni donesu odluku i ja sam to uvijek tako činio.“

Kako to onda već ide, vrijedi isto mjerilo, prema Cupichu, i za homoseksualce.

Subjektivna savjest kao „nedodirljiva“ vodeća instanca koju „valja poštovati“, to je doajen lijevog novinarstva u Italiji, Eugenio Scalfari koji potječe iz masonske kuće, pripisao i papi Franji, a da Vatikan to nije demantirao.

Vatican Insider objavio je intervju koji je vodio papinski dvorski vatikanist Andrea Tornielli s Cupichom povodom njegovog uzdignuća na kardinalsku čast. U utorak je objavljena već i engleska i španjolska verzija, a u srijedu i talijanska.

Tornielli: Jedna od tema o kojima se ponajvećma raspravljalo proteklih mjeseci bilo je tumačenje osmoga poglavlja pobudnice Amoris laetitia glede rastavljenih ponovno oženjenih. Postoje različita tumačenja: postoje takva koja kažu da se ništa nije promijenilo i takva koja naprotiv kažu da se nešto promijenilo. Kakav je Vaš stav glede toga?

Nadbiskup Cupich: Moj stav je isti kao i kod pape Franje koji je upozorio na to da je ispravno tumačenje pobudnice Amoris laetitia pojasnio kardinal Christoph Schönborn. I ponovno su to pojasnili argentinski biskupi o čijem je tumačenju Papa ustvrdio da „nisu nužna daljnja tumačenja“. Stoga ako netko želi znati što mislim, mora se držati ovih izvora. Želim k tome upozoriti na jedan lijep članak koji je profesor Rocco Buttiglione napisao u dnevniku Osservatore Romano 19. srpnja ove godine koji sam ja ponovno tiskao u našem biskupijskom listu. Profesor Buttiglione naveo je uvjerljive argumente glede kontinuiteta o ovim temama između nauka pape Franje i njegovih prethodnika i s Katekizmom Katoličke Crkve.

Tekst: Giuseppe Nardi

Izvor: http://www.katholisches.info/2016/10/12/neokardinal-cupich-meine-interpretation-von-amoris-laetitia-ist-die-von-papst-franziskus/